بهترین سایت های فریلنسری ایران

بهترین سایت های فریلنسری ایران

بهترین سایت های فریلنسری ایران

امروز قصد داریم شما را به صورت کامل با مفهوم فریلنسینگ ، مزایا و معایب آن و چگونگی کسب درآمد به عنوان یک فریلنسر / برونسپار / دورکار آشنا کنیم. و نکاتی برای موفقیت در نقش یک فریلنسر را بیان خواهیم کرد و در نهایتا لیستی از بهترین سایت های فریلنسیری در ایران ارائه خواهیم نمود.

سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی زیادی در حال فعالیت هستند که ما در این مقاله بهترین سایت‌ها در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

فریلنسر کیست؟ این سوالی است که امروزه بسیاری از علاقه مندان به دنیای برنامه نویسی در جستجوی پاسخ آن هستند. در سال‌های اخیر و با فراگیر شدن استفاده‌ی مردم از اینترنت و گسترش کسب و کارهای آنلاین، پدیده ای به نام فریلنسری یا دورکاری بسیار رایج شده است. مسلما همه کارها به سختی کار در معدن نیستند، اما در مقایسه با کسی که در خانه نشسته و هم‌زمان با شنیدن موزیک موردعلاقه اش کسب درآمد می‌کند، شاید بیرون رفتن از خانه هم سخت به نظر برسد. اگر شما هم اهل دورکاری و فریلنسینگ هستید، آشنایی با کار فریلنسری و سایت‌های فری لنسری مهم، برایتان جالب و کاربردی است، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

فریلنسینگ چیست؟

فریلنسینگ که به آن فریلنسرینگ نیز گفته می شود، معمولاً به معنای آزاد کاری به کار می رود. در فریلنسینگ، شخص پروژه‌ای را تحویل می‌گیرد و طبق توافق قبلی، پروژه را در زمان معین به کارفرما تحویل می‌دهد و مبلغ تعیین‌شده‌ای را دریافت می‌کند.

فریلنسینگ ( FreeLancing ) به معنی آزاد کاری است و تقریبا شما دارای هر مهارت و تخصصی که باشید می توانید به صورت فریلنسینگ فعالیت کنید.

فریلنسر ( FreeLancer ) نیز به کسی اطلاق می شود که به صورت پروژه ای و برای خود کار می کند. او در حقیقت به عنوان رئیس خود کار می کند. یک فریلنسر منوی خدمات، قیمت ها و بازار هدفش را خودش تنظیم می کند.

 

درآمد فریلنسری چقدر است؟

منابع بسیاری ممکن است، برای پروژه‌های متنوع، دستمزدهایی تعیین کنند که باعث دلسردی شما شود و یا برعکس، موجب انتظار نادرست شده و برخی فرصت‌ها را از بین ببرد. اگر قصد دارید فریلنسر باشید باید بدانید، از مزایایی بسیاری که در شرکت‌های برنامه نویسی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهند، محروم خواهید بود، مزایایی مانند بیمه، پاداش و غیره. البته این موارد نیز به توافق طرفین بستگی دارد و ممکن است در بعضی از پروژه‌ها بتوانید از چنین مزایایی بهره مند شوید. به طور کلی درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد.

 

مزایای فریلنسینگ برای یک فریلنسر / دورکار

  • برای خود کار می کنید و هیچ رئیسی بالای سر شما نیست.
  • نیاز به دادن هزینه برای مکان خاصی برای قبول کار ندارید و در منزل نیز میتوانید به انجام آن بپردازید.
  • بین پیشنهادات و کارفرمایان مختلف حق انتخاب دارید.
  • بازار فریلنسرها رقابتی است و نیاز به فریلنسرهای قابل اعتماد و با کیفیت و حرفه ای همیشه وجود دارد.
  • می توانید در هر زمان و مکانی که دوست دارید کار کنید.
  • درآمد شما بستگی به میزان فعالیت خودتان دارد و می‌توانید با انجام پروژه‌های بیشتر و تخصصی‌تر، درآمد بسیار بالایی داشته باشید و از همتایان خود که در استخدام شرکت ها هستند با سرعت بسیار بالایی پیشی بگیرید.

معایب فریلنسینگ برای یک فریلنسر / دورکار

  • همه‌ی کارها از جمله حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه، ارتباط با مشتری و … را خودتان باید انجام دهید.
  • به دست آوردن کارفرمای کافی برای اینکه بتوانید از طریق فریلنسینگ، زندگیتان را تامین کنید ممکن است کمی زمان بر باشد. باید صبور باشید و با سابقه و حسن انجام کاری خوبی که از خود بر جای می گذارید روز به روز به مشتری های خود بیافزایید.
  • بسیاری از فریلنسرها در کارشان بالا و پائین را تجربه کرده اند. برای زمان های کسادی باید برنامه داشته باشید و برای زمان هایی که کار زیاد است آماده باشید تا بتوانید پروژه ها را به موقع تحویل دهید.
  • تا زمانی پول بدست خواهید آورد که قادر به انجام پروژه ها با کیفیت مناسب باشید. در این شیوه خبری از حقوق بازنشستگی نیست مگر آنکه خود را مستقلا بیمه نمائید.

مزایای استفاده از سایت های فریلنسری برای یک کارفرما

  • استفاده از بهترین سایت های فریلنسری به کارفرما اجازه می دهد، بین هزاران فریلنسر با مهارت ها و دستمزد های مختلف، بهترین گزینه را با توجه به ملاک ها و بودجه‌ی خود انتخاب نماید.
  • به دلیل رقابتی که بین فریلنسرها برای انجام پروژه در این سیستم وجود دارد، امکان انجام و اتمام پروژه با هزینه کمتر نیز وجود دارد.
  • کارفرما در این سیستم مجبور نیست که کارمندان بی شماری بگیرد و ماهیانه ای ثابت پرداخت کند تا اگر در قسمتی از کارش مشکلی پیش آمد آن ها بتوانند آن را حل کنند. بلکه می تواند هر زمان که نیاز داشت و به صورت پروژه ای با فرد یا گروهی از متخصصین ارتباط بگیرد و تنها برای انجام هملن پروژه به آن ها پرداخت داشته باشد.
  • استفاده از برونسپاری به کارفرما کمک می کند تا توان موثر خود را بر روی مسائل مهمتر در کسب و کارش متمرکز کند و بخش های کوچک و فرعی را از طریق هزاران نیروی متخصص داخلی یا خارجی انجام دهد.

معایب فریلنسینگ برای یک کارفرما

به عنوان مهم ترین عیب های این سیستم برای کارفرمایان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اگر در انتخاب فریلنسر و عقد قرارداد فریلنسری دقت لازم به عمل نیاید، می تواند مشکلاتی ایجاد کند. باید سعی شود فریلنسری متعهد انتخاب شود تا از بروز مشکلات مختلف در آینده جلوگیری شود.

 

حال که می‌دانید فریلنسر چیست و چه نوع مزایا و معایبی دارد، می‌خواهیم شما را با سایت‌های فریلنسری آشنا کنیم. سایت‌‌های معتبری در زمینه فریلنسینگ وجود دارند که اگر به آن‌ها سر بزنید می‌توانید از خدمات فریلنسینگ یعنی سفارش انجام پروژه و یا در اختیار گرفتن آن استفاده کنید. در این بخش سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین سایت‌های فریلنسر گرافیک، تایپ، برنامه نویسی و ... ایرانی را بررسی کنیم:

 

بیت جاب

بیت جاب سایتی است یک سایت فریلنسری ایرانی معروف که می‌توانید به راحتی در آن به فریلنسینگ بپردازید و افرادی از سراسر ایران از این سایت استفاده می‌کنند. به گفته‌ی این سایت، "بیت جاب یک بازار کار آنلاین نیست. در واقع یک کارخانه آنلاین است که با فراهم کردن ابزار مناسب برای انسان‌های با انگیزه، کمک می‌کند تا جهان به مکان بهتری برای زندگی تبدیل شود."

در این سایت فریلنسرها در زمینه‌های مختلفی به ارائه خدمات پرداخته و به راحتی می‌توانند نیاز شما به یک متخصص را برطرف کنند. این زمینه‌ها عبارتند از طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب و موبایل، نویسندگی، دستیاری مجازی، پشیبانی تلفنی، فروش و بازاریابی و حسابداری و مشاوره. روند به این صورت هست که کارفرما پروژه‌ای را با مشخص کردن مبلغ مورد نظر خود توضیح می‌دهد و فریلنسرها بازه‌ی زمانی خود را پیشنهاد می‌دهند. یکی از نقدهایی که بر بیت جاب وارد شده است، عدم مدیریت فضای رقابتی میان فریلنسرهاست. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، یکی از مشکلات فریلنسرینگ این است که درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد. از طرفی بیت جاب یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فریلنسینگ است؛ لذا ممکن است در اثر عدم مدیریت صحیح، افرادی با پیشنهادهای غیرمعتبر به تعرفه‌ی شغلی ضربه بزنند و از طرفی ارزان بودن برابر با کیفیت بالا شود. به خاطر داشته باشید که هیچ خدمت ارزنده‌ای به سادگی به دست نمی‌آید.

عضویت در بیت جاب و 2 پیشنهاد اول برای انجام پروژه در آن رایگان است؛ اما باید توجه داشت که برای ارتقای حساب کاربری خود و همچنین استفاده از بعضی امکانات سایت باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و 10 درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است. از دیگر نقاط مثبت بیت جاب می‌توان به رابط کاربری (UI) آن اشاره کرد که باعث رضایت کاربران و استفاده‌ی راحت از آن می‌شود.

" شما می‌توانید با ثبت نام در بیت جاب به عنوان یک فریلنسر، نمونه‌کارها و رزومه‌ی خود را در معرض دید کارفرمایان سراسر ایران قرار دهید و به انجام پروژه‌های آنان بپردازید بدون آنکه نگران مشکلات پرداخت حقوق و دستمزد باشید."

 

 

کارلنسر و پونیشا و پارسکدرز و پارس فریلنسر و تایپ ایران و از دیگر  سایت‌های فریلنسینگ و دورکاری در ایران هستند که پروژه‌های مختلفی در بسیاری از زمینه‌ها مانند تولید محتوا، طراحی سایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، سئو، تایپ، ترجمه، مدیریت پیج شبکه‌های اجتماعی و... جهت سفارش و انجام در آن وجود دارد.

 

اگر متخصص سئو یا علاقه مند به کار فریلنسری هستید در سایت دور کاری بیت جاب میتوانید ثبت نام کنید و پروژه سئو، پروژه پایتون، پروژه طراحی سایت یا حتی پروژه تایپ و پروژه ترجمه بگیرید و از طریق دورکاری کسب درامد کنید

انجام پروژه دورکاری اینترنتی و کاریابی آنلاین و استخدام فریلنسر و دورکار